Moodle pro učitele

Východiskem projektu je myšlenka připravit kvalitní podpůrné prostředí pro práci studentů se SVP s využitím elektronických (ICT) pomůcek. K zajištění takového prostředí jsou třeba jednak odborníci, kteří zajistí složitější, technickou stránku nastavení distančního prostředí a funkcí e-learningových kurzů, testů a modulů, ale zásadní úlohu sehrávají právě sami učitelé, kteří by měli svým studentům a jejich obtížím rozumět a na základě individuálních potřeb navrhnout či přímo vytvořit podpůrné a rozšiřující materiály, které pomohou znevýhodněným studentům překonat jejich hendikep vůči spolužákům. Takto chápeme inkluzivní vzdělávání my na Gymnáziu INTEGRA BRNO. Z tohoto důvodu vužíváme elektronický informační systém LMS (Learning management system) Moodle pro distanční část vzdělávání našich studentů. 

Protože si uvědomujeme jak výhody, které využití zadávání a kontroly práce on-line systémem přináší obecně, tak možnosti podpory studentů se SVP touto formou, rozhodli jsme se v rámci realizace projektu Učení v souvislostech - cesta k úspěchu, více zapracovat na rozvoji znalostí a schopností všech učitelů INTEGRY směrem k tvůrčí práci v systému LMS Moodle. E-learningový kurz tak tvoří úvodní znalostní a informační soubor, který učitelům představí základní postupy práce v Moodle tak, aby byli všichni schopni nejen vytvořit pro své studenty on-line kurz, ale by dokázali pomocí práce v tomto kurzu připravit a vložit studentům množství materiálů, aktivit a odkazů, které jim usnadní domácí přípravu a pomohou pochopit souvislosti probíraného učiva.

Díky on-line komunikaci (zasílání zpráv, elektroniké odevzdávání dokumentů, elektronické testování) jsou učitelé schopni nabídnout v první řadě studentům, jejichž zdravotní stav a znevýhodnění takvý přístup vyžaduje, odpovídající prostředí pro nepřerušený proces studia, který by byl individuálním zdravotním znevýhodněním studenta nutně poznamenán výrazněji, než je tomu při využití moderních kompenzačních metod a materiálů.

E-learningový kurz si zobrazíte zde.